vydejte se na cestu do mystického světa nomádských tradic, které jsou přeneseným odkazem ručního řemesla domorodé kultury, která své duchovní dědictví i staleté moudra vložila do podoby vonných tyčinek s názvem gypsy.
uchopit svět nomádské kultury i způsob kočovného života pro dnešního tzv. domestikovaného člověka je spíše historickým pohledem na komunitu žijící bez stabilního zázemí, avšak všichni bez rozdílu jsme z tohoto způsobu života geneticky vzešli před více než 12000 lety.
současná fakta o nomádech pochází ze záznamů pořízených z vykopávek nebo válečného období a jsou velmi zkreslená, neboť je nepsali nomádi, ale lidé, kteří nežili dle jejich zvyklostí, tudíž neměli o původu tradic žádné ponětí. Naopak z jejich přirozeného způsobu života panoval strach, který pocházel z odlišnosti o představách civilizovaného člověka, což dokládají politická rozhodnutí o izolaci komunit mimo tzv. vyspělou společnost.
nomádi ctí přírodní zákony, kdežto vyspělá společnost přetrhla pouta ke vztahu s přírodou a získala jiný pohled na to co je termín vlastnit. Kočovné národy ukazují soulad i soudržnost a jsou odkazem minulosti v podobě dědictví dávných předků, jež oplývali různorodými znalostmi.
život spojený s kočováním jim na základě bez hraničního putování poskytl širší náhled a využití rozmanitosti jiných kultur, které společně s dědičnými znaky a získanými poznatky zakotvili do vlastního způsobu bytí.
proto se indický výrobce vonných tyčinek s názvem banjara बंजारा - nomád, inspiroval v největší kmenové etnické skupině v Indii, jejíž pojmenování vzešlo z místních lesních oblastí – banaj.
rovněž i název vonných tyčinek gypsy – romové, skrývá nomádství s tradicí, neboť romové se považují za nomády s původem ze severní Indie, kteří byly v roce 2016 celosvětově uznáni komunitou ministryní zahraničí sushma swaraj. Ta je nazvala indickou disporou, což lze vyjádřit jako etnickou populaci s indoárijským jazykem a původem z oblasti Rajasthan राजस्थानv severní indii, která má silnou a trvalou vazbou na svoji kulturu.
jak bylo zmíněno, nomádské kultury aplikovaly své poznatky z cest do svého umu, proto i vonné tyčinky s jasným odkazem poskytují širší pohled do vzdálených koutů světa a to do kultury aztéků. Tři řady ručně vyrobených tyčinek jsou v duchovní oblasti širokopásmovým dosahem, aby umožnili běžnému člověku náhled i vnímání lidstva jako celku bez škatulkování území i národnosti a přitom tak našli širší souvislosti.
vonné tyčinky sun s posvátným palo santem jsou odkazem slunečního boha, který se v aztéckém jazyce nahuatlu nazývá Tōnatiuh – slunce a je odvozeno z tamních slov tona – teplo, yuah – jít, což společně označuje jako ten co vyzařuje teplo.
mytologie uvádí jeho věčnou rivalitu s bohyní měsíce, což lze chápat jako poměr sil při rovnováze světa. Tōnatiuh byl velmi uctíván, neboť jako bůh slunce symbolizoval světlo, teplo a život s vlivem na aztéckou kulturu, jejich obživu i duchovní stránku.
aztékové v něm viděli vtělený čas, kosmický řád i sílu a často je v mytologii zmiňován pátým sluncem, jež vzniklo ze zániku čtyř sluncí před ním – viz symbolika aztéckého kalendáře.
ručně
vyrobené tyčinky v Indii obsahují eticky získané byliny,
pryskyřice, josový prášek i přírodní červenou kůru stromu
litsea glutinosa a jsou duchovním nástrojem jež
dodají sílu světla k
očistám
místa i prostoru s poskytnutím skryté ochrany.
Postup a rady k bezpečnému vykuřování naleznete zde